. Aktivní škola patří mezi priority – map-orpcernosice

Aktivní škola patří mezi priority

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy společně s Českou školní inspekcí představilo komplexní sadu nástrojů pro podporu pohybových aktivit dětí, žáků a studentů ve školách jako konkrétní formu naplňování národní koncepce podpory pohybu, kterou vláda ČR na návrh ministra Mikuláše Beka schválila na jaře letošního roku.

Plán podpory pohybu dětí staví na několika pilířích, jako je podpora aktivních forem dopravy do školy či ze školy, koncept aktivních přestávek, zařazování pohybových aktivit do běžných hodin, proměna forem, obsahu a pojetí tělesné výchovy nebo podpora pohybových aktivit v zájmovém vzdělávání. Celý dokument je prezentován pod názvem Mládež v pohybu a ve zdraví.

„Jde o soubor konkrétních aktivit a opatření, která mají značný potenciál významně zvýšit pohybovou aktivitu dětí, žáků a studentů, a tím podpořit jak jejich fyzické zdraví, kondici a zdatnost, tak i zdraví duševní a pozitivně stimulovat kognitivní funkce,“ říká státní tajemník v MŠMT Ondřej Andrys.

A dodává: „Vedle strategie průběžně připravujeme také konkrétní formy jejího naplňování, aby dobré záměry nezůstaly jenom na papíře a aby se maximálně propsaly do praxe jednotlivých škol.“

Z národní koncepce podpory pohybu vychází koncept Aktivní školy, který připravila Česká školní inspekce a který představuje konkrétní didaktickou inspiraci pro realizaci pohybových aktivit s tím, že tyto aktivity je možné realizovat prakticky ihned a bez potřeby dalších zdrojů.

Vedle toho pak Česká školní inspekce vytvořila sadu nástrojů pro autoevaluaci, podrobnou mapu aktivit školy zohledňující i aktivity v oblasti podpory pohybu, příklady inspirativní praxe a také aplikaci InspIS FITPA, v níž mohou školy pohybové aktivity sledovat a vyhodnocovat tělesnou zdatnost dětí a žáků.

K dispozici je už v tuto chvíli také konkrétní finanční podpora pro rozvoj pohybových aktivit, a to prostřednictvím tzv. šablon z Operačního programu Jan Amos Komenský.

„Společně s Českou školní inspekcí jsme vytipovali několik klíčových oblastí, ve kterých školy potřebují podporu a na které mohou zároveň čerpat finanční prostředky ze šablon. Problematika pohybových aktivit je mezi nimi,“ vysvětluje státní tajemník Andrys.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*